Rozhovor s naší milou účetní Jitkou Berkovou vás přesune o 28 let zpět. Rozhovor plný zajímavostí, ve kterém se dozvíte, v čem se lišila práce účetní tehdy, nebo také co ji pomohlo překonat v průběhu let všechny překážky.
Jak moc se Kili změnilo od Vašeho nástupu do Kili?
Změna za 30 let existence firmy je obrovská. Ve Šlapanicích se postavila v roce 2003 nová budova se vzorkovnou, nové sklady. Kili se rozrůstalo velice rychle, vznikaly nové pobočky, většina z nich funguje dodnes. Samozřejmě během těch dlouhých let přišly i horší roky jak to v životě bývá, ale vše se překonalo. V současné době Kili nabízí zákazníkům bohatý sortiment, je opravdu z čeho vybírat.
Jak se Vám pracovalo tehdy a dnes? Změnil se nějak styl Vaší práce?
V samých začátcích jsme začínali na programu, který toho moc neuměl, a dost věcí se muselo zadávat ručně. Na účtárně jsem zapisovala došlé faktury ručně do deníků, což už by bylo při dnešním množství faktur nemyslitelné. Ručně se také vystavovaly příkazy k úhradě, včetně mezd a nosily se fyzicky do banky. Co se týče programu a informačních technologií, nedá se to vůbec srovnat. Program Helios umožňuje provázání, o kterém se nám na začátku ani nesnilo, navíc nám pomáhá různými upravenými šablonami na míru i náš skvělý kolega na IT pan Ševčík.
Co jste se v Kili naučila?
Musím říct, že jsem zde prožila velkou část života a velkou devizou jsou pro mě kolegové, na které se můžu vždycky spolehnout. Poznala jsem jich za tu dobu velice mnoho, někteří v paměti uvíznou více, někteří méně. Ale vždy, když vznikl problém, jsme ho společně vyřešili. Také jsou nezapomenutelné všechny akce a oslavy, které jsme za ty roky spolu prožili a které jsme si vždycky pořádně užili.
V čem si myslíte, že jsme jako firma úspěšní? Co si na nás cení naši zákazníci?
Myslím, že kromě nabízené šíře sortimentu jsou to především lidé, kteří dělají obraz firmy a snaží se, co můžou o vstřícný přístup k zákazníkům. Třeba u nás ve Šlapanicích, díky přístupu děvčat na prodejně, sem zákazníci rádi přijdou, i když by byl výrobek třeba o něco málo dražší než u konkurence. A troufám si říct, že je to tak i na jiných pobočkách. Důležitý je taky osobní přístup našich obchodních zástupců při jednání ze zákazníky, práce našich řidičů a skladníků i ostatních oddělení. Žádné není možné vynechat, vše je důležité a do sebe zapadá.
Co byste Kili popřála do budoucna?
Děkujeme za rozhovor, a ať se daří.