Rozhovor s účetní Jitkou Berkovou (28 let v Kili)

Rozhovor s účetní Jitkou Berkovou (28 let v Kili)

Rozhovor s naší milou účetní Jitkou Berkovou vás přesune o 28 let zpět. Rozhovor plný zajímavostí, ve kterém se dozvíte, v čem se lišila práce účetní tehdy, nebo také co ji pomohlo překonat v průběhu let všechny překážky. 

Jak moc se Kili změnilo od Vašeho nástupu do Kili?

Je to už 28 let, kdy jsem poprvé nastoupila do firmy.  Poznala jsem ještě osobně pana Potrusila staršího,  který tady zahájil své podnikání.  V té době bylo hodně málo možností, kde nakoupit věci pro domácí výrobu nábytku a tak jsem znala firmu ještě předtím, než jsem zde nastoupila do zaměstnání. Budova s prodejnou neexistovala, zrovna tak sklady za ní, tam bylo jen prázdné pole. Vzorkovna ve Šlapanicích byla v místě nynější administrativní budovy. Např. jídla se sem vozila mražená a hodný pan vrátný nám je rozmrazoval na topení. 

Změna za 30 let existence firmy je obrovská. Ve Šlapanicích se postavila v roce 2003 nová budova se vzorkovnou, nové sklady. Kili se rozrůstalo velice rychle, vznikaly nové pobočky, většina z nich funguje dodnes. Samozřejmě  během těch dlouhých let přišly i horší roky jak to v životě bývá, ale vše se překonalo. V současné době Kili nabízí  zákazníkům  bohatý sortiment, je opravdu z čeho vybírat. 

Jak se Vám pracovalo tehdy a dnes? Změnil se nějak styl Vaší práce?

V samých začátcích jsme  začínali  na programu, který toho moc neuměl, a dost věcí se muselo zadávat ručně.  Na účtárně jsem zapisovala došlé faktury ručně do deníků, což už by bylo při dnešním množství faktur nemyslitelné. Ručně se také vystavovaly příkazy k úhradě, včetně mezd a nosily se fyzicky do banky.  Co se týče programu a informačních technologií, nedá se to vůbec srovnat. Program Helios umožňuje provázání, o kterém se nám na začátku ani nesnilo, navíc nám pomáhá různými upravenými šablonami na míru i náš skvělý kolega na IT pan Ševčík.

Co jste se v Kili naučila?

Musím říct, že jsem zde prožila velkou část života a velkou devizou jsou pro mě kolegové, na které se můžu vždycky spolehnout. Poznala jsem jich za tu dobu velice mnoho, někteří v paměti uvíznou více, někteří méně. Ale vždy, když vznikl problém, jsme ho společně vyřešili. Také jsou nezapomenutelné všechny akce a oslavy, které jsme za ty roky spolu prožili a které jsme si vždycky pořádně užili.

V čem si myslíte, že jsme jako firma úspěšní? Co si na nás cení naši zákazníci?

Myslím, že kromě nabízené šíře  sortimentu jsou to především lidé, kteří dělají obraz firmy a snaží se, co můžou o vstřícný přístup k zákazníkům. Třeba u nás ve Šlapanicích, díky přístupu děvčat na prodejně, sem zákazníci rádi přijdou, i když by byl výrobek třeba o něco málo dražší než u konkurence. A troufám si říct, že je to  tak i na jiných pobočkách. Důležitý je taky osobní přístup našich obchodních zástupců při jednání ze zákazníky, práce našich řidičů a skladníků i ostatních oddělení. Žádné není možné vynechat, vše je důležité a do sebe zapadá.

Co byste Kili popřála do budoucna?

Samozřejmě Kili přeji, aby se jí dařilo, stala se moderní firmou, zvládla i nepříznivé situace a nadále se rozrůstala a pokračovala ve své započaté cestě.

 

Děkujeme za rozhovor, a ať se daří.  

berkova web